BELAJAR CARA POPULARKAN BLOG DI GOOGLE

Salam semua...hari ni rasa macam mood baik je nak update blog. Sebab apa? sebab blog ohsiber makin lama dah tak sunyi, boleh dikatakan setiap jam mesti ada 1-10 orang yang kunjung blog ohsiber. Jadi saya nak kongsikan kepada anda bagaimana caranya nak popularkan blog anda di enjin pencarian google dengan beberapa tips sahaja.

Tahukah anda? Blog ohsiber boleh dikatakan baru berumur sebulan lebih tapi dari usaha keras sendiri blog ni mendapat tempat juga di enjin pencarian google dan pulangan trafik yang memberansangkan setiap hari.
meta tag
Lihat gambar..keyword 'meta tag paling berkesan' sentiasa diguna pakai oleh user pada enjin pencarian google. Lihat blog ohsiber mendapat tempat yang paling atas sekali. Kerana blog ini sudah popular bukan? Cehhh bukan nak riak cuma nak berkongsi pengalaman sebelum saya mencapai apa yang diingini oleh semua blogger2.

Lagi satu saya nak tunjuk pencapaian blog ni. Boleh lar tahan dan sesuai la dengan blog yang berumur muda ni. Pencapaian ranking Alexa saya menarik la juga. Kita tengok dalam linkungan Malaysia sahaja blogohsiber berada pada ranking 17,364. Cuba anda bayangkan sendiri berapa juta blog yang ada dekat Malaysia ni. Okey la tu kan dengan usia blog ohsiber ni belum sampai 2 bulan.
Okey jadi apa yang saya tunjuk sebenarnya untuk memberi semangat kepada anda untuk tahu apa yang saya buat selama ni untuk berada di tahap apa yang anda lihat sendiri.

Fungsi meta tag

Memasang meta tag pada blog. Ya itu paling penting dan lagi satu menukar kedudukan tajuk posting dengan tajuk blog. Lihat tutorial cara memasang meta tag pada blog anda. (jangan abaikan kerana cara ini berlainan dengan lain). klik Tutorial.

Fungsi Alexa

Daftarkan blog anda dengan Alexa. Sila klik link berkenaan Alexa. Anda akan ketahui 5 cara tingkatkan ranking Alexa pada blog anda.

Peka dengan keadaan sekeliling

Anda haruslah peka dengan berita-berita semasa. Anda kena pastikan anda sentiasa mengatasi orang lain dalam menyampaikan berita-berita terkini dan ketahui kehendak pengguna pencari maklumat di internet. Contohnya sekarang musim Piala Suzuki AFF 2012. Jadi apa lagi cepat2 lah anda menerbitkan artikel yang menarik berkenaan Piala Suzuki AFF 2012. Anda harus juga memikirkan tajuk posting supaya pembaca berminat untuk membaca artikel anda. Ini mempercepatkan ranking blog anda meningkat pada hasil pencarian google.

Sebarkan Artikel di laman sosial

Ohh ye..sekarang ni zaman manusia melekat dengan Facebook dan Twitter. Tahukah fb dijadikan tempat manusia2 bergosip? Haaaa jadi apa lagi..ini lah peluang anda menyebarkan artikel anda pada ruangan komen. Tipu la kalau tak de langsung orang yang berminat dengan artikel anda. Jadi bila blog anda dah dapat sambutan, secara automatik posting blog anda diindekkan pada google. Dan akhir sekali, anda akan dapat pulangan trafik yang memberansangkan setiap hari.

Rajin, ikhlas dan berniat baik

Haaa yang ni paling penting sebenarnya..ramai antara kita yang menyalahgunakan blog. Demi kepentingan sendiri, sanggup mengaibkan sesiapa sahaja dalam blog mereka untuk menarik ramai pengunjung. Unser cerita-cerita lucah, gosip liar, fitnah politik dan macam2 lagi dimasukkan kedalam artikel supaya ramai yang masuk dan baca blog dia.

Jadi anda elaklah dari perbuatan keji. Sekiranya blog anda dibayar pengiklan untuk beriklan di ruangan blog anda. Adakah anda memakan hasil yang tidak baik?

Jadi itu sahaja yang boleh saya cuba kongsikan kepada anda. Saya cuba untuk membantu setelah saya mencapainya. Jadi apa lagi? cepat popularkan blog anda di google. jom belajar dan sebarkan pada rakan.

Sebarang pertanyaan..sila lah di ruang komen..hehehe....

34 komen:

  1. wahhhh terbaik laa blog nie... selamat maju jaya ye..

    ReplyDelete
  2. hebat... ni yg dinamakan rajin bt kajian dan percubaan sehingga berjaya.. tahniah

    ReplyDelete
  3. perkongsian yg sangat menarik

    yang bawah sekali tu yang pntg sbenarnye :)

    ReplyDelete
  4. betul tu...wat sesuatu keje kena la ada keberkatan

    ReplyDelete
  5. kalau sudih jemputlah datang ke blogger sya.....fenomena cintaku....

    ReplyDelete
  6. http://reenhomestay.blogspot.com/2013/07/selamat-datang-kami-menyediakan-sebuah.html?m=1

    ReplyDelete
  7. Topik nya pon dah popular...tapi ape pon perkongsian ilmu serta pengalaman itu yang sangat menarik...

    ReplyDelete
  8. nice post , do follow my blog too pelangiain.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. wah...tq ha..:)
    sila la melawat warnawarniituindah.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. jom singgah blog saya
    khas utk masalah suami isteri
    kembali intim bersama produk JAMU SUSUK DARA
    ~KETAT~RAPAT~MANTAP~

    ReplyDelete
  12. Hebat !!
    Nak belajar Hacker ??
    Lawat blog ni...

    http://hackersmode.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah. .terima kasih atas perkongsian yang sangat baik

    ReplyDelete
  14. Tahniah, mari popular kan blog pinjaman peribadi saya pulak he.he.he. http://pinjamonline.blogspot.com
    http://gerentilulusloan.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. jom tgk2 http://armsminingmalaysia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. http://azhambafaqir.blogspot.com/ ---boleh follow, bru nk bertatih. hu4

    ReplyDelete
  17. Terima kasih share ^_^ Senang-senang lawat blog saya ye hihi
    http://warkahmayaku.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Saya Fitriani Suhesti dari kota Medan. Saya melihat postingan ibu Yanti Ari dengan detailnya bagaimana dia meminjam dari Guaranty Trust Loans untuk memulihkan usahanya dan juga mengembangkan usahanya. Ibu berkata dia tinggal di kota Medan dan saya tinggal di kota itu jadi saya memutuskan untuk menghubunginya karena saya telah kehilangan 16 juta karena penipuan hanya karena saya membutuhkan pinjaman untuk mengembangkan bisnis saya.

    Di bawah ini adalah informasinya yang saya lihat dan yang saya hubungi.

    nama ibu: Yanti Ari
    nomor telepon: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    Kota: Medan
    email ibu: ariy6261@gmail.com
    Setelah saya menghubungi ibu yanti dia menceritakan semua yang perlu saya ketahui dan dia berkata kepada saya bahwa setelah saya menghubungi Guaranty Trust Loans dan menerima pinjaman saya, saya harus mencoba untuk membagikan cerita saya agar orang lain yang membutuhkan pinjaman dapat diandalkan perusahaan dapat diselamatkan dari orang-orang curang yang bukan pemberi pinjaman.

    Jadi saya mengajukan pinjaman sejumlah 500 juta Rupiah, dan mereka meminta kredensial saya yang saya serahkan dan setelah mereka selesai memverifikasi detail saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah lelucon dan mungkin itu salah satu dari penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi karena ibu Yanti berasal dari Medan dan saya melihat buktinya jadi saya mempercayai mereka, saya kagum ketika saya mendapatkan pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam dengan bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa Allah memakai ibu yanti yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari pemberi pinjaman palsu dan juga akan mewujudkan impian bisnis saya.

    Jadi saya menyarankan semua orang yang tinggal di Indonesia, Malaysia dan belahan dunia lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau lainnya untuk menghubungi Guaranty Trust Loans dan di bawah ini adalah detailnya
    email: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi perusahaan dengan nomor ini: +1(470)481-0039
    jangan ragu untuk menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (fitrianisuhesti90@gmail.com)
    Terima kasih telah membaca cerita saya, dan semoga Allah terus melindungi dan memberkati kita semua bahkan di masa-masa sulit karena pandemi virus corona.

    ReplyDelete
  19. Nama saya Bu Yanti Ari. Saya pemilik bisnis yang menjual kosmetik. Untuk beberapa waktu, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang andal yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan pekerjaan untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 28 juta karena saya mengajukan pinjaman sebesar 600 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

    Jadi, suatu hari yang setia saya membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar dari "Dian Pelangi", perancang busana terkenal dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja.

    Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Dian Pelangi, perancang busana terkenal dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 28 juta karena pemberi pinjaman buruk kepadanya. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. dia mengirimi saya nomor teleponnya dan saya meneleponnya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia berbicara dengan saya dan berkata saya harus menghubungi detail perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya agar orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Maka saya menghubungi Ibu Ana Michael melalui email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)
    Ini email Dian Pelangi: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM) yang saya hubungi.
    Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diperlukan dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk stres.
    jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya untuk siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Nama: Yanti Ari
    Nomor telepon saya: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    Kota: Medan
    Email saya: ARIY6261@GMAIL.COM

    Saya berdoa semoga Allah mengabulkan orang-orang yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya ini sehingga mereka dapat diselamatkan saat saya diselamatkan. Saya selalu siap membantu siapa saja yang membutuhkan jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak ingin orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri !!!

    ReplyDelete